Атестація працівників Калинівської філії.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

«Не витрачай свій час в марній боротьбі за досконалість, просто прагни робити все як найкраще» 

Курси підвищення кваліфікаці працівників 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-683 від 04 листопада 2019 року

Органам управління у сфері освіти,
керівникам закладів освіти і установ,
головам атестаційних комісій

Щодо підвищення кваліфікації
та атестації педагогічних працівників

Шановні колеги!

З огляду на численні звернення педагогічних працівників з питань особливостей застосування Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800) (далі - Порядок) в частині встановлення вимог щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, необхідного для проходження чергової атестації, інформуємо.

Відповідно до Порядку загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п'ять років, а обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника дошкільного, позашкільного закладу освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п'ять років.

З огляду на відсутність встановлених законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для проходження чергової атестації, рекомендуємо атестаційним комісіям, починаючи з 2020 року:

1)встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а саме:

  • 30 годин, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
  • 60 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
  • 90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
  • 150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

2) встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної освіти та не менше ніж:

  • 24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
  • 48 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
  • 72 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
  • 120 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

Додатково інформуємо, що щорічний обсяг (кількість годин) підвищення кваліфікації визначається педагогічним працівником та має бути відображений у відповідному плані підвищення кваліфікації, а в рік проходження атестації має бути не меншим зазначених вище обсягів. При цьому, облік годин підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за накопичувальною системою. Якщо обсяг підвищення кваліфікації визначається в кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, то 1 кредит дорівнює 30 годинам.

Заступник Міністра Любомира Мандзій

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

З 2020 РОКУ ДЕРЖАВНІ ГРОШІ НА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ХОДИТИМУТЬ ЗА ВЧИТЕЛЕМ В ОБРАНІ НИМ ОРГАНІЗАЦІЇ - УРЯД ЗАТВЕРДИВ ВІДПОВІДНЕ ПОЛОЖЕННЯ

Вителі вже найближчим часом зможуть зарахувати собі як обов'язкове підвищення кваліфікації не лише навчання в інститутах післядипломної педосвіти, а й інші профільні курси. Відповідну постанову КМУ було прийнято сьогодні, 21 серпня 2019 року, на засіданні Уряду.

Щойно документ набере чинності (з дня опублікування), вчитель зможе через рішення педагогічної ради зарахувати собі вже пройдене поза межами ІППО навчання.
Також передбачається, що з 1 січня 2020 року вчителі зможуть використовувати виділені державою на підвищення кваліфікації кошти та навчатися в обраних ними організаціях.
«Гроші ходять за вчителем на підвищення кваліфікації - це фундаментальна новація, запроваджена Законом «Про освіту». Наша мета - дати вчителю свободу вибирати найкращі для його зростання курси. Дуже довго ми дискутували про процедури та механізми, як саме цей інструмент мало бути впроваджено. В результаті довгих консультацій з Міністерством фінансів та іншими ЦОВВами ми дійшли до варіанту, прописаного в цій постанові. Як на мене, це не найкращий з можливих варіантів, задумували ми цей механізм трохи інакше, проте це вже оптимістичний початок. Я сподіваюсь, що надалі цей інструмент ще вдосконалюватиметься. Особливо важливо переглянути умови після певного часу з моменту впровадження, щоб відкоригувати, врахувавши отриманий досвід», - пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
Загалом впродовж 5 років вчитель має пройти не менш як 150 годин підвищення кваліфікації. При цьому він зобов'язаний підвищувати кваліфікацію щорічно, незалежно від того, вичерпав 5-річну норму чи ні - це обов'язкова умова атестації.
Загалом з 2020 року механізм підвищення кваліфікації матиме такий вигляд:
1.Керівники закладів освіти після затвердження кошторису на рік оприлюднюють загальний обсяг коштів, передбачений у цьому році на підвищення кваліфікації.

2.Протягом наступних 15 календарних днів з дня отримання зазначеної інформації кожен педагогічний та науково-педагогічний працівник, який має право на підвищення кваліфікації за рахунок зазначених коштів, подає керівникові пропозицію до плану підвищення кваліфікації на цей рік з інформацією про:
  • тему (напрям, найменування) відповідної програми (курсу, лекції, модуля тощо);
  • форми;
  • обсяг (тривалість);
  • суб'єкта (суб'єктів) підвищення кваліфікації;
  • вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або про безкоштовний характер послуги.

3.Педагогічна рада закладу розглядає та затверджує план підвищення кваліфікації на відповідний рік у межах коштів, затверджених у кошторису закладу освіти за всіма джерелами надходжень на підвищення кваліфікації на цей рік.
4.На підставі плану підвищення кваліфікації керівник закладу освіти (уповноважена ним особа) забезпечує укладання договорів між закладом освіти та суб'єктом (суб'єктами) підвищення кваліфікації про надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації на відповідний рік.
У договорі сторони можуть прописати, де та як саме організовується підвищення кваліфікації:

  • за місцем провадження освітньої діяльності суб'єкта;
  • та/або за місцем роботи педагогічних та/або науково-педагогічних працівників;
  • за іншим місцем (місцями);
  • та/або дистанційно.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 27 грудня 2019 р. № 1133Київ
Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800 "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників" (Офіційний вісник України, 2019 р., № 69, ст. 2431), зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України О. ГОНЧАРУК

Інд. 73

  • Зміни, що додаються:

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2019 р. № 1133

ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку підвищення кваліфікації 
педагогічних і науково-педагогічних працівників

1. Абзаци другий - п'ятий пункту 3 виключити.

2. У пункті 6:

1) абзац четвертий викласти в такій редакції:

"навчання за програмою підвищення кваліфікації, у тому числі участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо;";

2) абзац шостий виключити.

3. Пункт 7 викласти в такій редакції:

"7. Педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб'єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі - суб'єкти підвищення кваліфікації).".

4. У пункті 9:

1) абзац перший викласти в такій редакції:

"9. Суб'єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.";

2) в абзаці другому слова "надання освітніх послуг з" замінити словами "освітню діяльність у сфері".

5. Пункт 10 викласти в такій редакції:

"10. Програма підвищення кваліфікації затверджується суб'єктом підвищення кваліфікації та повинна містити інформацію про її розробника (розробників), найменування, мету, напрям, зміст, обсяг (тривалість), що встановлюється в годинах та/або в кредитах ЄКТС, форму (форми) підвищення кваліфікації, перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться (загальні, фахові тощо).

Програма також може містити інформацію про:

розподіл годин за видами діяльності (консультація; аудиторна, практична, самостійна і контрольна робота тощо);

особу (осіб), які виконують програму (рівень вищої освіти, категорія, науковий ступінь, педагогічне / вчене звання, місце та/або досвід роботи тощо);

строки виконання програми;

місце виконання програми (за місцезнаходженням суб'єкта підвищення кваліфікації та/або за місцезнаходженням замовника тощо), очікувані результати навчання;

вартість (у разі встановлення) або про безоплатний характер надання освітньої послуги;

графік освітнього процесу;

мінімальну та максимальну кількість осіб в групі;

академічні, професійні можливості за результатами опанування програми;

можливість надання подальшої підтримки чи супроводу;

додаткові послуги (організація трансферу, забезпечення проживання і харчування, перелік можливих послуг для осіб з інвалідністю тощо);

документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації тощо.

Обсяг (тривалість) програми підвищення кваліфікації визначається відповідно до її фактичної тривалості в годинах без урахування самостійної (позааудиторної) роботи або в кредитах ЄКТС з урахуванням самостійної (позааудиторної) роботи.

Суб'єкти підвищення кваліфікації можуть розробляти програми підвищення кваліфікації на основі типових програм підвищення кваліфікації, що затверджуються МОН.

Суб'єкти підвищення кваліфікації забезпечують відкритість і доступність інформації про кожну власну програму підвищення кваліфікації шляхом її оприлюднення на своїх веб-сайтах.".

6. У пункті 11:

1) друге речення абзацу шостого після слів "педагогічне звання" доповнити словами "(крім звання "старший вчитель")";

2) в абзаці восьмому слово "супервізор" замінити словами "керівник стажування";

3) абзац дев'ятий виключити;

4) в абзаці десятому слово "супервізора" замінити словами "керівника стажування";

5) в абзаці одинадцятому цифри "0,3" замінити цифрами "0,2".

7. Пункт 12 виключити.

8. В абзаці другому пункту 13 слова "та/або на Національній освітній електронній платформі" виключити.

9. Абзац сьомий пункту 15 викласти в такій редакції:

"мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;".

10. У пункті 16:

1) в абзаці першому слова "фахової передвищої" виключити;

2) в абзаці другому слова "дошкільного, позашкільного закладу освіти" замінити словами "закладу дошкільної, позашкільної та фахової передвищої освіти".

11. Абзац перший пункту 17 замінити новими абзацами такого змісту:

"17. Планування підвищення кваліфікації працівників закладу освіти здійснюється двома етапами. На першому етапі здійснюється перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік шляхом затвердження педагогічною радою орієнтовного плану підвищення кваліфікації. Орієнтовний план підвищення кваліфікації повинен містити інформацію про загальну кількість педагогічних працівників, які проходитимуть підвищення кваліфікації, основні напрями та орієнтовний перелік суб'єктів підвищення кваліфікації. Орієнтовний план підвищення кваліфікації формується з урахуванням пропозицій педагогічних працівників і оприлюднюється на інформаційному стенді закладу освіти та на його веб-сайті (у разі відсутності веб-сайту закладу освіти - на веб-сайті органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти) щороку протягом двох робочих днів з дня його затвердження, але не пізніше 25 грудня поточного року. На підставі орієнтовних планів підвищення кваліфікації суб'єкти підвищення кваліфікації, що фінансуються з обласних бюджетів, та їх засновники щороку формують регіональне замовлення для потреб відповідних областей.

Другий етап планування розпочинається після затвердження в установленому порядку кошторису закладу освіти на відповідний рік. Керівник закладу освіти (уповноважені ними особи) невідкладно оприлюднюють загальний обсяг коштів, передбачений для підвищення кваліфікації працівників закладу освіти, які мають право на підвищення кваліфікації за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, а також за рахунок інших коштів, передбачених у кошторисі закладу освіти для підвищення кваліфікації.".

У зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом третім.

12. Абзац другий пункту 18 викласти в такій редакції:

"У разі невідповідності пропозиції вимогам, визначеним абзацом третім пункту 17 цього Порядку, така пропозиція не розглядається.".

13. Пункт 20 доповнити абзацом такого змісту:

"Не пізніше 25 грудня працівник повинен поінформувати керівника закладу освіти або уповноважену ним особу про стан проходження ним підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації. Відповідна інформація зберігається в особовій справі працівника відповідно до законодавства.".

14. В абзаці першому пункту 26 слова ", а також участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо), що провадилася поза межами плану підвищення кваліфікації закладу освіти," виключити.

15. Абзац перший пункту 29 після слів "педагогічне звання" доповнити словами "(крім звання "старший вчитель")".

16. Пункт 31 виключити.

_____________________

Портфоліо

вчителя англійської мови Михалчич Віри Іванівни. 

Портфоліо

 вчителя німецької мови Кубинець Тетяни Михайлівни. 

Портфоліо

 вчителя початкових класів Куцин Оксани Василівни.

Портфоліо 

педагога-організатора та вчителя музичного мистецтва

 Марційчук Маріанни Юріївни

Портфоліо

 вчителя трудового навчання Рарич Олесі Іванівни.

Портфоліо 

завідуючої бібліотекою Фатієвої Марії Василівни.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати