ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

Схвалено Затверджено

на засіданні педагогічної ради

 Директор______Юрій БОЙЧУК

протокол № 1 від 31.08.2021

 наказ №120 від 10.09.2021

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти Калинівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області

· Загальні положення

  • Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Калинівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області (далі - Положення, внутрішня система забезпечення якості освіти, заклад освіти) розроблене відповідно до статті 41 частини 2 Закону України «Про освіту» (далі - Закон про освіту) та статті 39 Закону України «Про загальну середню освіту».
  • Завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти:
  • підвищити якість освітньої діяльності та якість освіти;
  • оптимізувати освітнє середовище закладу освіти;
  • створити умови для підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників.
  • Внутрішня система забезпечення якості освіти передбачає:
  • стратегію та процедури забезпечення якості освіти;
  • критерії, правила і процедури створення оптимального освітнього середовища;
  • критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
  • критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
  • механізми забезпечення академічної доброчесності.
  • Стратегію та процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, систему та механізми забезпечення академічної доброчесності схвалює педагогічна рада закладу освіти.
  • Самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти за процедурами, визначеними в цьому Положенні, здійснюється щороку в травні - червні.
  • Учасниками самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти є керівництво закладу освіти, педагогічні працівники закладу освіти, здобувачі освіти, їхні батьки або інші законні представники.

· Стратегія та процедури забезпечення якості освіти

  • Стратегія забезпечення якості освіти ґрунтується на таких принципах:
  • відповідності Державним стандартам загальної середньої освіти;
  • відповідальності за забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти;
  • системності в управлінні якістю освітньої діяльності та якості освіти;
  • здійснення обґрунтованого моніторингу якості освітнього процесу;
  • відкритості інформації та прозорості процедур системи забезпечення якості освіти.
  • Основні процедури забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти:
  • оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти;
  • щорічний моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти;
  • самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти;
  • моніторинг професійного зростання керівних та педагогічних працівників;
  • вдосконалення навчально-матеріальної бази для організації освітнього процесу;
  • розвиток інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом;
  • забезпечення публічності інформації про діяльність закладу освіти;
  • забезпечення ефективної системи та механізмів академічної доброчесності працівників школи і здобувачів освіти;
  • запобігання та протидія булінгу (цькуванню).

· Критерії, правила і процедури створення

оптимального освітнього середовища

  • Оцінювання освітнього середовища закладу освіти відбувається за такими критеріями:
  • забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • забезпечення навчальними та іншими приміщеннями для реалізації освітньої програми;
  • створення умов для харчування здобувачів освіти і працівників;
  • застосування підходів для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників;
  • планування та реалізація діяльності щодо запобігання проявам дискримінації, боулінгу (цькуванню);
  • облаштування приміщень і території закладу освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та (або) розумного пристосування;
  • забезпечення архітектурної доступності території та будівель для учнів з особливими освітніми потребами;
  • формування освітнього простору, що мотивує до навчання здобувачів освіти.
  • Оцінювання освітнього середовища відбувається у способи:
  • спостереження за формою що додається / згідно з Додатком 1;
  • анкетування педагогічних працівників, учнів та їхніх батьків, інших законних представників.

· Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти

  • Навчальні досягнення учнів у закладі освіти оцінюють відповідно до вимог законодавства.
  • Основні види оцінювання здобувачів освіти - поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.
  • Поточний контроль здійснюють шляхом виконання різних видів завдань, передбачених навчальною програмою, зокрема для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів освіти протягом семестру.

Окрім того, поточний контроль здійснюють під час практичних та лабораторних занять, а також за результатами перевірки контрольних, самостійних робіт, індивідуальних завдань.

  • Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюють шляхом державної підсумкової атестації у формах згідно із Порядком проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом МОН від 07.12.2018 № 1369.

Здобувачі початкової освіти проходять державну підсумкову атестацію лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладу освіти та якості освіти.

  • Аби відстежити результати навчання учнів, у закладі освіти проводиться:
  • моніторинг навчальних досягнень учнів - один раз на семестр;
  • моніторинг наступності між ланками освіти за окремим планом - наприкінці навчального року.

Результати моніторингу можуть оприлюднюватися на офіційному вебсайті закладу освіти.

· Критерії, правила і процедури оцінювання

педагогічної діяльності педагогічних працівників

  • Основними критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників є:
  • освітній рівень;
  • вміння педагога планувати свою діяльність та аналізувати її результативність;
  • використання компетентісного підходу до навчання та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти;
  • результати атестації, сертифікації;
  • підвищення рівня професійної компетентності та майстерності;
  • участь у розробці авторських програм та (або) навчальних посібників, затверджених (схвалених) в установленому порядку;
  • наявність методичних розробок, статей тощо;
  • участь в інноваційній роботі, втілення освітніх проєктів;
  • провадження експертної діяльності.
  • Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників відбувається у способи:
  • вивчення документації, зокрема календарно-тематичного плану;
  • спостереження за навчальним заняттям за формою що додається / згідно з Додатком 2;
  • інтерв'ю за результатами спостереження за навчальним заняттям;
  • анкетування здобувачів освіти та їхніх батьків, інших законних представників;
  • застосування кваліметричної моделі, ведення діагностичних карт.

· Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти

  • Оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти здійснюється за такими критеріями:
  • наявність програми (стратегії) розвитку та системи планування діяльності закладу освіти;
  • сформованість процесу управління внутрішньою системою забезпечення якості освіти;
  • здійснення самооцінювання управлінської діяльності;
  • формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм;
  • планування та вживання заходів щодо утримання в належному стані будівель приміщень і обладнання закладу освіти;
  • ефективна кадрова політика керівника закладу освіти;
  • налагодження конструктивної співпраці усіх учасників освітнього процесу;
  • впровадження та реалізація політики академічної доброчесності;
  • наявність та ефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу.
  • Оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти відбувається у способи:
  • вивчення документації, зокрема Програми (стратегії) розвитку, Статуту закладу освіти, плану роботи закладу освіти на рік, протоколів засідань педагогічної ради, наказів керівника з питань основної діяльності та кадрових питань;
  • анкетування педагогічних працівників, учнів та їхніх батьків, інших законних представників.

· Механізми забезпечення академічної доброчесності

  • Механізм забезпечення академічної доброчесності функціонує відповідно до статті 42 Закону про освіту та Положення про академічну доброчесність закладу освіти, схваленого педагогічною радою.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати