Освітня програма Калинівської філії 

Litera scripta manet—Написане залишається. 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Дубівської селищної ради

Освітня програма

Калинівської філії Калинівського ліцею
Дубівської селищної ради Тячівського району
Закарпатської області
на 2023/2024 навчальний рік
СХВАЛЕНО
Рішенням педагогічної ради школи
 Протокол № __ від 31 серпня 2023 року.
Голова педагогічної ради
____________Ю.І.Бойчук
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
____________ Ю.І.Бойчук
НАДАНО ЧИННОСТІ ТА ВВЕДЕНО В ДІЮ
Наказ № ____ від 31.08.2023 року.

І. Загальні положення освітньої програми
Калинівської філії Калинівського ліцею
Початкова освіта - це перший рівень повної загальної середньої освіти,
який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій.
Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів,
здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та
індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування
цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують
її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві,
продовження навчання в основній школі.
Початкова освіта передбачає поділ на два цикли - 1-2 класи і 3-4 класи,
що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість
забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених
готовністю до здобуття освіти.
Освітню програму загальної середньої освіти І ступеня Калинівської
філії Калинівського ліцею розроблено відповідно до Закону України «Про
освіту», Концепції «Нова українська школа», Державного стандарту початкової
освіти, «Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти» за
редакцією О.Я. САВЧЕНКО, яка схвалена Колегією Міністерства освіти і науки
України 21.03.2018 № 268.
У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів
навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи
інтегрованого курсу.
Програму побудовано із врахуванням таких принципів:
- дитиноцентрованості і природовідповідності;
- узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;
- науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;
- наступності і перспективності навчання;
- взаємозв'язаного формування ключових і предметних
компетентностей;
- логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних
компетентностей;
- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або
інтегровані курси;
- творчого використання вчителем програми залежно від умов
навчання;
- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і
фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.
Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів таких
ключових компетентностей:
1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і
письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано
пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова,
усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного
самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних
життєвих ситуаціях;
2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та
іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних
комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному
житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою,
спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками
міжкультурного спілкування;
3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих
математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та
ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань,
усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному
житті людини;
4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що
передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові
ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати
припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і
навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання
змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань,
умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують
подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність,
відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;
6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи
екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної
поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість
збереження природи для сталого розвитку суспільства;
7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає
опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування,
здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-
комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і
навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного
навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її
для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та
способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;
9) громадянські та соціальні компетентності, пов'язані з ідеями
демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового
способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають
співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті
класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних
ситуаціях, пов'язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне
розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України,
дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей,
дотримання здорового способу життя;
10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів
мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом
розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;
11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають
ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння
організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних
цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих
ідей, прийняття власних рішень.
Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з
розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та
системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати
позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики,
приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.
Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують
способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню
відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у
знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.
Навчальні досягнення здобувачів у 1-4 класах підлягають вербальному,
формувальному оцінюванню.
Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток
дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати
досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й
запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й
ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно
до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально
можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання
навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і
здібностях.
Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень
здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними
освітньою програмою.
Здобувачі початкової освіти проходять державну підсумкову атестацію,
яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності
закладів освіти та (або) якості освіти.
Аналіз результатів моніторингу дає можливість відстежувати стан
реалізації цілей початкової освіти та вчасно приймати необхідні педагогічні
рішення.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1 класу - 23 години
на тиждень (805 годин/навч.рік); 2 класи - 25 годин на тиждень (875 годин/
навч.рік); 3 класи - 26 годин на тиждень (910 годин/навч.рік); 4 класи - 26
годин на тиждень (910 годин/навч.рік). Навчальні плани зорієнтовані на роботу
початкової школи за 5-денним навчальними тижнем. Повноцінність початкової
освіти реалізується як інваріантної, так і варіативної складових.
Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого
рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами
за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження
учнів. Навчальні плани початкової школи передбачають реалізацію освітніх
галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі
предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному
рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від
підпорядкування і форм власності, та варіативну складову.
Навчальні плани містять інваріантну складову, сформовану на
державному рівні, обов'язкову для всіх закладів загальної середньої освіти
незалежно від їх підпорядкування і форм власності, та варіативну, в якій
передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової,
курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації.
У початковій школі може здійснюватися поділ класів на групи при
вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів (наказ
Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований в
Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517).
Згідно з рішеннями місцевих органів виконавчої влади або органів
місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при меншій
наповнюваності від нормативної, а також при вивченні інших предметів за
рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів.
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані
санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 2-4 класах -
40 хвилин.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня
2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової
загальної освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні
гранично допустимого навантаження учнів.
Збереження здоров'я дітей належить до головних завдань школи. Тому
формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки
здійснюється не лише в рамках предметів «Фізична культура» та «Основи
здоров'я», а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної
складових навчальних планів. Змістове наповнення предмета «Фізична
культура» заклад освіти формує самостійно з варіативних модулів відповідно
до статево-вікових особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази
навчального закладу, кадрового забезпечення, регіональних та народних
традицій. Через варіативні модулі можуть реалізовуватись не лише окремі види
спорту, а й ритміка, хореографія, пластика, тощо.
Для недопущення перевантаження учнів необхідно враховувати їх
навчання в закладах освіти іншого типу (художніх, музичних, спортивних
школах тощо). Так, у закладах загальної середньої освіти за рішенням
педагогічної ради при оцінюванні учнів дозволяється враховувати результати їх
навчання з відповідних предметів (музичне мистецтво, фізична культура та ін.)
у позашкільних закладах.
Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону
України «Про загальну середню освіту».
Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та
загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які
має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати
навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей
учнів.
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і
підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та
громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх
предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній
ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток»,
«Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість і
фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності
застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна
спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних
видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а
також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише
показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості
перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.
Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в
освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв'язків, а саме:
змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних.
Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує
рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації
навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають
досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.
Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до
Закону України «Про освіту»).
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття
базової середньої освіти за інших умов.
Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:
1-4 класи
Мовно-літературна
Математична
Я досліджую світ
Технологічна
Інформатична
Мистецька
Фізкультурна
Мовно-літературна освітня галузь (українська мова і літературне
читання, англійська мова) ставить за мету розвиток особистості дитини
засобами різних видів мовленнєвої діяльності, формування ключових,
комунікативної та читацької компетентностей; розвиток здатності спілкуватися
українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву,
послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному
діалозі; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих
здібностей.
У початковому курсі мовно-літературної освіти виділено такі змістові
лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо
медіа», «Досліджуємо мовні явища».
Змістові лінії реалізуються через такі інтегровані курси і навчальні
предмети:
1 клас - інтегрований курс «Навчання грамоти»;
Математична галузь (математика) ставить за мету різнобічний
розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами
математичної діяльності, формування математичної й інших ключових
компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання.
Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за
такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні
фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні
задачі і дослідження».
До програми кожного класу подано орієнтовний перелік додаткових тем
для розширеного вивчення курсу. Додаткові теми не є обов'язковими для
вивчення. Учитель може обрати окремі теми із пропонованих або дібрати теми
самостійно з огляду на методичну доцільність та пізнавальні потреби учнів.
Результати вивчення додаткових тем не підлягають оцінюванню.
Громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна,
природнича освітні галузі («Я досліджую світ») можуть реалізовуватись
окремими предметами або в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції
(тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих
уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного
використання міжпредметних зв'язків, організації різних форм взаємодії учнів.
Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються
навчальні результати з інших освітніх галузей.
Навчальна програма «Я досліджую світ» ставить за мету особистісний
розвиток молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в
процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему
інтегрованих знань про природу і суспільство, ціннісні орієнтації в різних
сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької
поведінки, які характеризують здатність учнів розв'язувати практичні задачі.
Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені
Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники названих
вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме:
«Людина»(пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна
поведінка);
«Людина серед людей»(стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві;
моральні норми; навички співжиття і співпраці);
«Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена
суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у
світові досягнення);
«Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей,
культур, звичаїв);
«Людина і природа»(пізнання природи; взаємозв'язок об'єктів і явищ
природи; рукотворний світ людини; відповідальна діяльність людини у
природі; роль природничих знань і технологій у житті людини; залежність між
діяльністю людини і станом довкілля).
Інформатична освітня галузь (інформатика) починає реалізуватися з
2-го класу таставить за метурізнобічний розвиток особистості дитини та її
світоглядних орієнтацій, формування інформатичної й інших ключових
компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання.
За результатами формування предметної компетентності випускники
початкової школи повинні використовувати початкові знання вміння та
навички для:
 доступу до інформації (знання де шукати і як отримувати
інформацію);
 опрацювання інформації;
 перетворення інформації із однієї форми в іншу;
 створення інформаційних моделей;
 оцінки інформації за її властивостями.
Технологічна освітня галузь (дизайн і технології)ставить за
метурозвиток особистості дитини засобами предметно-перетворювальної
діяльності, формування ключових та предметної проектно-технологічної
компетентностей, необхідних для розв'язання життєвих проблем у взаємодії з
іншими, культурного й національного самовираження.
Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими
змістовими лініями: «Інформаційно-комунікаційне середовище»,
«Середовище проектування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище
соціалізації».
Мистецька освітня галузь (мистецтво або музичне мистецтво,
образотворче мистецтво) ставить за мету всебічний художньо-естетичний
розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі
пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької
спадщини; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних
компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в
особистому та суспільному житті.
Реалізація поставленої мети здійснюється за змістовими лініями:
«художньо-творча діяльність», «сприймання та інтерпретація мистецтва»,
«комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення
загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну місію загальної
мистецької освіти.
Мистецька освітня галузь може реалізуватися через інтегровані курси
або предмети вивчення за окремими видами мистецтва: наприклад, музичне
мистецтво, образотворче мистецтво тощо за умови реалізації упродовж циклу
навчання всіх очікуваних результатів галузі.
Фізкультурна освітня галузь (фізична культура) ставить за
метувсебічний фізичний розвиток особистості учня засобами фізкультурної та
ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових фізкультурних
компетентностей, ціннісного ставлення до фізичної культури, спорту,
фізкультурно-оздоровчих занять та виховання фізично загартованих і
патріотично налаштованих громадян України.
Зазначена мета реалізується за такими змістовими лініями: «Рухова
діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність».
Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних
навчальнихпрограмах.
Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку,
екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах
уроку або в позаурочний час.
Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та
розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних
вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи
конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних
очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних
компонентів:
кадрове забезпечення освітньої діяльності;
навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;
матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;
якість проведення навчальних занять;
моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).
Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:
оновлення методичної бази освітньої діяльності;
контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю
знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;
моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу
освіти;
створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного
рівня педагогічних працівників.
Освітня програма передбачає:
- формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності
дитини;
- виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток
позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
- утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної
діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих
здібностей.
Для 1- 4 класів - складена на основі Закону України «Про освіту», Концепції
«Нова українська школа», Державного стандарту початкової освіти, «Типової
освітньої програми для закладів загальної середньої освіти» за редакцією О.Я.
САВЧЕНКО, яка схвалена Колегією Міністерства освіти і науки України
21.03.2018 № 268, додаток 1.
Освітню програму загальної середньої освіти ІІ ступеня Калинівської філії
Калинівського ліцею розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», за
Типовими освітніми програмами для 5-9 класів закладів загальної середньої
освіти, затвердженої наказом МОН України від 19.02.2021р. № 235 «Про
затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної
середньої освіти», за Типовими освітніми програмами закладів загальної
середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки
України від 20.04.2018 № 405.
Для 5-го класу - складена за Типовими освітніми програмами для 5-9 класів
закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН України від
19.02.2021р. № 235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів
закладів загальної середньої освіти», (додаток 5).
Метою нової школи у 5 класі є різнобічний розвиток особистості, яка прагне
до самовдосконалення та навчання впродовж життя. Тож учні мають опанувати
наступні наскрізні вміння та ключові компетентності:
- вільне володіння державною мовою;
- спілкування рідною (в разі відмінності від державної) та іноземними
мовами;
- математична компетентність;
- компетентність в галузі природничих наук, техніки і технологій;
- інноваційність;
- екологічна компетентність;
- інформаційно-комунікаційна компетентність;
- навчання впродовж життя;
- громадянські та соціальні компетентності;
- культурна компетентність;
- підприємливість і фінансова грамотність.
Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:
5 клас
Мовно-літературна
Математична
Природнича та здоров`язбережувальна
Громадянська та історична
Технологічна
Інформатична
Мистецька
Фізкультурна
Для 6, 7, 8, 9 класів - складена за Типовими освітніми програмами закладів
загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства
освіти і науки України від 20.04.2018 № 405, таблиця 10.
Ключові компетентності
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно
і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та
погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування
мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний
спектр соціальних і культурних явищ - у навчанні, на роботі, вдома, у вільний
час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене
іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки,
почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у
широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння
посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.
3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та
геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах
діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних
моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.
4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння
природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в
практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати,
аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти,
аналізувати результати.
5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас
критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для
створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному
просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи
програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички
безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією
(авторське право, інтелектуальна власність тощо).
6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових
знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу
(власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та
інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх
досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні
результати навчання, навчатися впродовж життя.
7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні
для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі.
Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв'язувати
конфлікти, досягати компромісів.
8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у
життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і
розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва,
формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття
за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння
власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги
до розмаїття культурного вираження інших.
10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально
користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення
ролі навколишнього середовища для життя і здоров'я людини, здатність і
бажання дотримуватися здорового способу життя.
ІІ. Пояснювальна записка
Калинівська філія Калинівського ліцею Дубівської селищної ради
Тячівського району Закарпатської області . Форма власності комунальна.
Калинівська філія Калинівського ліцею Дубівської селищної ради
Тячівського району Закарпатської області здійснює свою діяльність на підставі
ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки від 21.03.2018 №268 «Про
затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-4 класів закладів
загальної середньої освіти», наказу Міністерства освіти і науки від 20.04.2018
№407 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної
середньої освіти І ступеня» та забезпечує одержання учнями початкової школи
на рівні Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого
постановою Кабінетів Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про
затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти».
Згідно Закону України «Про загальну середню освіту» в 2022/2023
навчальному році Калинівська філія Калинівського ліцею Дубівської селищної
ради Тячівського району Закарпатської області працюватиме по
загальноосвітньому напрямку з вивченням двох іноземних мов у 5, 6, 7, 8, 9
класах.
Тип навчального закладу - філія
Кількість класів - 9
Кількість учнів - 182
ІІІ. Порядок вивчення предметів
Освітня програма Калинівської філії Калинівського ліцею Дубівської
селищної ради Тячівського району Закарпатської області на 2022 - 2023
навчальний рік розроблена:
Початкова школа
Навчальні плани школи І ступеня складені на основі:
ІІІ.1. Типовий навчальний план для 1-4-их класів з навчанням
українською мовою
Навчальний план для 1-4-их класів на 2022-2023 навчальний рік складено на
основі Закону України «Про освіту», Концепції «Нова українська школа»,
Державного стандарту початкової освіти, «Типової освітньої програми для
закладів загальної середньої освіти» за редакцією О.Я. САВЧЕНКО, яка
схвалена Колегією Міністерства освіти і науки України 21.03.2018 № 268, наказ
Міністерства освіти і науки від 20.04.2018р. №407 «Про затвердження типової
освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня», додаток 1.
Основна школа
Навчальні плани школи ІІ ступеня складені на основі Типових освітніх
програм закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затверджених наказом
Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 та Типовими
освітніми програмами для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти,
затвердженої наказом МОН України від 19.02.2021р. № 235 «Про затвердження
типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»,
за п'ятиденним робочим тижнем.
ІІІ.2. Типовий навчальний план для 5, 6, 7, 8, 9-их класів з навчанням
українською мовою і вивченням двох іноземних мов
Навчальний план для 5 класу на 2022-2023 навчальний рік складено за за
Типовими освітніми програмами для 5-9 класів закладів загальної середньої
освіти, затвердженої наказом МОН України від 19.02.2021р. № 235 «Про
затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної
середньої освіти», додаток 5.
Навчальний план для 6, 7, 8, 9-их класів на 2022-2023 навчальний рік
складено за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої
освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки
України від 20.04.2018 № 405, таблиця 10.

ІV. Особливості організації освітнього процесу
Калинівська філія Калинівського ліцею Дубівської селищної ради Тячівського
району Закарпатської області - освітній навчальний заклад, що забезпечує
загальноосвітню підготовку та всебічний розвиток учнів і здійснює свою
діяльність на підставі Законів України «Про освіту». «Про загальну середню
освіту». Забезпечує одержання учнями базової середньої освіти на рівні
Державних стандартів.
Мова навчання - українська
Режим навчання - п'ятиденний, навчання проводиться у І зміну. Початок
занять о 8.00 год.
Тривалість уроків: 1клас - 35 хв., 2 - 4 класи - 40 хв., 5 - 9 класи - 45 хв.
Працюють 16 вчителів, 1 педагог - організатор, 1 практичний психолог, 1
соціальний педагог, 4 вихователі групи продовженого дня, 3 асистенти
вчителів, 1 бібліотекар, 1 медсестра.
V. Порядок вивчення окремих навчальних предметів
Години варіативної складової навчального плану для 1- 4 класів використано
для збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріативної складової:
1.Збільшення годин на вивчення української мови у 1, 2, 3, 4 - класах (по 1
годині).
Години варіативної складової навчального плану для 5-9 класів використано
так:
Збільшення годин на вивчення:
 Англійська мова у 6 класі ( по 1 годині).
 Географія у 8-му класі ( по 1 годині) та у 9-му класі ( по 1 годині).
 Біологія у 8-му класі ( по 0,5 годині).
 Трудове навчання у 6, 7, 8, 9 класах ( по 1 годині).
Години варіативної складової навчального плану для 6-9 класів
використано так:
Індивідуальні консультації:
 Основи здоров`я у 7 класі ( по 2 години).
 Основи здоров`я у 8 класі ( по 1 годині).
Додаток 1
до Освітньої програми
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ___________ Ю.І.Бойчук
Завідувач ___________Н.П.Ярошик
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
Калинівської філії
Калинівського ліцею
з навчанням українською мовою для 1-4 класів
Клас
Назва освітньої галузі
Кількість годин на тиждень у класі
1 2 3 4
Інваріантний складник
Мовно- літературна 7+1 7+1 7+1 7+1
Іншомовна (англійська) 2 3 3 3
Математична 4 4 5 5
Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична,
cоціальна, здоров'язбережувальна галузі)
3 3 3 3
Технологічна (природнича, громадянська й історична,
cоціальна, здоров'язбережувальна галузі)
1 1 1 1
Інформатична 1 1 1
Мистецька 2 2 2 2
Фізкультурна* 3 3 3 3
Усього 19+3+1 21+3+1 22+3+1 22+3+1
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної
складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних
консультацій та групових занять
Гранично допустиме тижневе навчальне
навантаження на учня
20 22 23 23
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і
варіативної складових , що фінансується з бюджету
( без урахування поділу класів на групи)
23 25 26 26
* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично
допустимого навантаження учнів.
Погоджено на засіданні профкому № ___ від 31 серпня 2023 року та затверджено на засіданні
педагогічної ради протокол № ____ від 31 серпня 2023 р.
Додаток 5
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ___________ Ю.І.Бойчук
Завідувач ___________Н.П.Ярошик
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
Калинівської філії
Калинівського ліцею
з навчанням українською мовою і вивченням двох іноземних мов для 5 класів
Галузь Предмети Клас
5
Години
Мовно - літературна Українська мова 4
Українська література 2
Зарубіжна література 2
Іноземна мова (англійська мова) 3
Друга іноземна (німецька мова) 2
Математична Математика 4
Природнича «Пізнаємо природу» 2
Соціальна та здоров'язбережувальна Здоров`я, безпека та добробут 1
Етика 1
Громадянська та історична Вступ до історії України та громадянської освіти 2
Технологічна Технології 2
Інформатична Інформатика 1
Мистецька Музичне мистецтво 1
Образотворче мистецтво 1
Фізкультурна* Фізична культура 3
Усього 28+3
Додаткові години на вивчення предметів освітніх галузей, вибіркових освітніх
компонентів, проведення
0
Кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи) 31
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня 28
* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично
допустимого навантаження учнів.
Погоджено на засіданні профкому № ___ від 31 серпня 2023 року та затверджено на засіданні
педагогічної ради протокол № ____ від 31 серпня 2023 р.
Таблиця 10
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ___________ Ю.І.Бойчук
Завідувач ___________Н.П.Ярошик
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
Калинівської філії
Калинівського ліцею
з навчанням українською мовою і вивченням двох іноземних мов
для 6, 7, 8, 9 класів
Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
Інваріантна складова 6 7 8 9 Разом
Мови і літератури Українська мова 3,5 2,5 2 2 10
Українська література 2 2 2 2 8
Перша іноземна м.( англ.) 2+1 2 2 2 8+1
Друга іноземна м.(нім.) 2 2 2 2 8
Зарубіжна література 2 2 2 2 8
Суспільствознавство Історія України 1 1 1,5 1,5 5
Всесвітня історія 1 1 1 1 4
Основи правознавства - - - 1 1
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1 - - 2
Образотворче мистецво 1 1 - - 2
Мистецтво - - 1 1 2
Математика Математика 4 - - - 4
Алгебра - 2 2 2 6
Геометрія - 2 2 2 6
Природознавство Природознавство - - - - -
Біологія 2 2 2+0,5 2 8+0,5
Географія 2 2 2+1 1,5+1 7,5+2
Фізика - 2 2 3 7
Хімія - 1,5 2 2 5,5
Технології Трудове навчання 2+1 1+1 1+1 1+1 5+4
Інформатика 1 1 2 2 6
Здоров`я і фізична
культура
Основи здоров`я 1 1 1 1 4
Фізична культура 3 3 3 3 12
Разом 27,5+3+2 29+3+1 29,5+3+2,5 31+3+
2
117+12+7,5
Додатковий час на навчальні предмети,
факультативи, індивідуальні та групові заняття та
консультації
3,5 3 3,5 2 12
Індивідуальні консультації
Вакансія 1,5 2 1 - 4,5
Гранично допустиме навчальненавантаження 31 32 33 33 129
Всього (без урахування поділу класів на групи) 31+3 32+3 33+3 33+3 129+12
* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично
допустимого навантаження учнів.
Погоджено на засіданні профкому № ___ від 31 серпня 2023 року та затверджено на засіданні
педагогічної ради протокол № ____ від 31 серпня 2023 р.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати